Dieta 1400 kcal

Przykładowy jadłospis

  • Poniedziałek

  • Śniadanie:
    szklanka kefiru, kromka chrupkiego pieczywa z plasterkiem białego chudego sera cienko posmarowana niskotłuszczowym dżemem
    Drugie śniadanie:
    jabłko
    Obiad:
    150g gotowanej cielęciny, 3/4 szklanki makaronu, 2 łyżki sosu pomidorowego doprawionego papryka i ząbkiem czosnku usmażonego na odrobinie oleju, 200g fasolki szparagowej
    Kolacja:
    szklanki. puree ziemniaczanego z 2 łyżkami startego żółtego sera, surówka z pomidora, 1/2 czerwonej cebuli i łyżeczka oliwy z oliwek

  • Wtorek


  • Śniadanie:
    kawa zbożowa, 2 cienkie kromki chleba razowego posmarowane cienko niskosłodzonym dżemem z czubata łyżeczką serka białego ziarnistego
    Drugie śniadanie:
    gruszka
    Obiad:
    200g pieczonego w folii lub gotowanego dorsza, pól szklanki ugotowanego z szafranem ryżu, 200g kabaczków gotowanych na parze
    Kolacja:
    szklanki soku pomidorowego, kotlety ziemniaczane z 4 łyżek puree, 5 smażonych pieczarek

  • Środa


  • Śniadanie:
    kawa, 150g jogurtu naturalnego z 2 łyżkami muesli, banan
    Drugie śniadanie:
    2 kiwi
    Obiad:
    100g ugotowanej piersi kurczaka, 3/4 szklanki makaronu przyprawionego pieprzem, 5 liści sałaty z łyżka oliwy z oliwek, sokiem z cytryny
    Kolacja:
    jajko sadzone, 100g pieczonych (nie smażonych) frytek, 150g brokułów

  • Czwartek


  • Śniadanie:
    kawa lub szklanki mięty, 150 ml jogurtu z 3 łyżkami muesli
    Drugie śniadanie:
    3 mandarynki
    Obiad:
    udko (150 g) kurczaka posypane przyprawa do drobiu i usmażone na odrobinie oleju, 2 średnie ugotowane ziemniaki, 3 czubate łyżki ugotowanej marchewki z groszkiem
    Kolacja:
    pieczony ziemniak posmarowany serkiem topionym i posypany szczypiorkiem

  • Piątek


  • Śniadanie:
    szklanka mleka 2% tłuszczu, 2 kromki pieczywa cienko posmarowanego niskotłuszczowym dżemem
    Drugie śniadanie:
    mały banan
    Obiad:
    100g gotowanej piersi kurczaka, pól szklanki ryżu, sałatka z 200g brokułów, 2 łyżek kukurydzy doprawiona startym ząbkiem czosnku z łyżka oliwy z oliwek i sokiem z cytryny
    Kolacja:
    sałatka z 2 ziemniaków, 50g sera feta, czerwonej cebuli, jednej papryki, doprawionej łyżka jogurtu naturalnego i łyżka szczypiorku

  • Sobota


  • Śniadanie:
    kawa, 150 g serka homogenizowanego
    Drugie śniadanie:
    szklanka soku jabłkowego bez cukru
    Obiad:
    jajko sadzone na parze, 2 ziemniaki, 3 łyżki groszku konserwowego
    Kolacja:
    zapiekanka z 2 ziemniaków i 100g sera topionego, pomidor

  • Niedziela


  • Śniadanie:
    kawa, 150 ml naturalnego jogurtu z 2 łyżkami płatków owsianych i łyżeczką rodzynek, 2 średnie mandarynki
    Drugie śniadanie:
    mały grejpfrut
    Obiad:
    150 g gotowanej piersi kurczaka, 3/4 szklanki gotowanego makaronu, 150g zielonej fasolki szparagowej z dodatkiem łyżki margaryny
    Kolacja:
    ziemniaczany omlet smażony na odrobinie oleju, przygotowany z jajka, 2 ugotowanych, pokrojonych ziemniaków, posypany natka pietruszki i posiekana polówka papryki