Dieta bioskładnikowa

Opis diety

Dieta ta oczyszcza organizm z toksyn oraz nadmiaru wody, a także poprawia humor. Podczas jej stosowania można pić nieograniczoną ilość wody mineralnej, a zabroniony jest alkohol, sól i kawa.
  • Poniedziałek - algi

  • śniadanie:
    sałatka z jabłka, kiwi i dowolnych owoców sezonowych; szklanka naparu z alg (2 łyżeczki dowolnego rodzaju alg zalać szklanką wrzątku, zostawić pod przykryciem na 10 minut)
    obiad:
    200g dowolnej ryby morskiej (duszona, pieczona lub z rusztu), średnia główka sałaty lub podobna ilość surowego szpinaku z dodatkiem kilku kropel octu balsamicznego, szklanka naparu z alg.
    kolacja:
    jabłko, szklanka naparu z alg.

  • Wtorek - warzywa pełne potasu


  • śniadanie, obiad, kolacja:
    koktajl warzywny
    przepis na trzy porcje:
    150 g szpinaku, pęczek pietruszki, 3 łodygi selera naciowego, 6 marchewek, łyżka oleju (najlepiej z kiełków pszenicy). Wszystkie składniki zmiksować. Do każdej porcji dodać posiekany pomidor bez skórki i łyżkę posiekanej bazylii. Taki koktajl jest bogaty w witaminę C, która poprawi odporność organizmu.

  • Środa - koktajl mleczny


  • śniadanie, obiad, kolacja:
    koktajl mleczno-bananowy
    przepis na cały dzień:
    2 banany zmiksować z 1/2 l mleka 1,5% i uzupełnić mlekiem do objętości 1,5 litra. Oprócz tego można zjeść w ciągu dnia 2 banany.

  • Czwartek - szparagowy


  • śniadanie:
    sałatka z 4 ugotowanych szparagów i pomidora
    obiad:
    szparagowe risotto (przepis poniżej)
    kolacja:
    krem ze szparagów (6 białych szparagów ugotować w niewielkiej ilości wody, zmiksować)

  • Piątek - ziemniaczany


  • śniadanie:
    duży ziemniak ugotowany w łupinie, łyżka posiekanych ziół (koperek, szczypiorek)
    obiad:
    duży ziemniak pieczony, 1 łyżka chudego twarożku wymieszanego z łyżką chudego jogurtu, świeże zioła do smaku
    kolacja:
    zupa ziemniaczana (pokrojony ziemniak ugotować w wodzie z gałązką kopru i kilkoma ziarnkami pieprzu) W ciągu dnia: sok z kwaszonej kapusty lub niegazowana woda mineralna wymieszana pół na pół z sokiem jabłkowym

  • Sobota - cytrusowy


  • śniadanie, obiad, kolacja:
    owoce cytrusowe w dowolnej ilości, 3 szklanki świeżo wyciśniętego soku
    W ciągu dnia:
    do picia yerba mate (zmniejsza uczucie głodu)

  • Niedziela - ryżowy


  • śniadanie:
    szklanka ugotowanego ryżu z truskawkami, kiwi lub ananasem
    obiad:
    ryż z chińskimi warzywami, sałatka z żółtej i czerwonej papryki
    kolacja:
    szklanka ugotowanego ryżu i szklanka chudego mleka W ciągu dnia: szklanka zielonej herbaty
    przepis na obiad:
    1-2 szkl. pokrojonych warzyw sezonowych, szkl. ugotowanego ryżu, łyżka oleju; przyprawy: roztarty ząbek czosnku, 1 cm utartego korzenia imbiru lub 1/4 łyżeczki imbiru w proszku, łyżeczka sosu sojowego Olej rozgrzać z przyprawami, warzywa smażyć partiami przez 1-2 min. Wymieszać z ryżem, zagrzać