Dieta dla grupy krwii 0

Opis diety

Ludzie posiadający grupę krwi 0, powinni intensywnie ćwiczyć i spożywać dużo bialka zwierzęcego. Bardzo ważne jest jedzenie chudego, naturalnego mięsa, należy unikać produkty mleczne i zbożowe. Składnikiem, który sprzyja przybieraniu na wadze osób z grupa 0 jest gluten, znajdujący się w pszenicy. Spadek wagi możesz zauważyć juz po ograniczeniu produktów zbożowych i roślin strączkowych. Planując dietę należy wziąć również pod uwagę funkcjonowanie tarczycy, ponieważ osoby z grupa krwi 0 często posiadają niższy poziom hormonu tarczycy, czyli niedoczynność tarczycy. Jest to spowodowane niewystarczająca produkcja jodu - materiału, którego jedynym zadaniem jest produkcja hormonu tarczycy. Symptomami niedoczynności tarczycy jest przybór wagi, zatrzymanie płynów w organizmie, zmęczenie a nawet zanik mięsni.
Produkty korzystnie wpływające na odchudzanie:
  • Mięso: Wołowina, cielęcina, baranina, mięso jelenia, serce, wątroba, wołowina, wołowina mielona, cielęcina Owoce morza: Aloza, biały okoń, dorsz, halibut, jesiotr, łosoś, makrela, morszczuk, okoń prążkowany, pstrąg tęczowy, ryba miecz, sardynka, sieja, snapper, sola, szczupak, śledź, tuńczyk blekitnopletwy, żółty okoń..
  • Jaja i nabiał: Nie ma, ponieważ należy bardzo ograniczyć spożycie produktów mlecznych. Natomiast obojętnymi produktami są: kozi ser, masło, ser farmer-feta-mozzarella-sojowy, mleko sojowe.
  • Tłuszcze i oleje: Olej z oliwek, olej z siemienia lnianego.
  • Orzechy i pestki: Pestki dyni, orzech włoski.
  • Zboża: Nie ma, ponieważ należy całkowicie wyeliminować je z diety.
  • Rośliny strączkowe: Fasola sduke, azuki, pinto, groch "czarne oczko".
  • Chleb: Chleb esseński, chleb ezechiela.
  • Ziarna i makarony: Nie ma ziarna i makaronu, które mogłyby być wskazane dla grupy 0.
  • Warzywa: Boćwina, brokuły, burak szwajcarski, cebula czerwona, cebula hiszpańska, cebula żółta, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek, dynia, eskarola, jarmuż, kalarepa, kapusta bezgłowa, karczoch amerykański, karczoch jerozolimski, mniszek lekarski, okra, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, słodkie ziemniaki, szpinak, wodorosty.
  • Owoce: Figi suszone, figi świeże, śliwki ciemne, czerwone, suszone, zielone.
  • Soki i napoje: Sok z ananasa, sok z ciemnej wiśni, sok z suszonej śliwki.
  • Przyprawy: Chleb świętojański, curry, kurkuma, morszczyn, pieprz cayenne, pietruszka, rodymenia.
  • Herbatki ziołowe: Chmiel, imbir, kozieradka pospolita, kurzyslep, lipa, mięta pieprzowa, mniszek, morwa, owoc dzikiej róży, papryka, pietruszka, sarsaparilla, śliski wiąz.
  • Inne przyprawy:: Z umiarem i o niskiej zawartości tłuszczu i cukru, musztarda, majonez lub inne przyprawy do sałatek.
Produkty niekorzystnie wpływające na odchudzanie:
  • Mięso: Bekon, szynki, Mięso gęsi, wieprzowiny
  • Owoce morza: Barakudy, kawioru, łososia wędzonego, ośmiornicy, skrzydelnika, suma, śledzia marynowanego.
  • Jaja i nabiał: Chudego lub 2% mleka, jogurtów wszystkich odmian, kefiru, koziego mleka, lodów, maślanki, pełnego mleka, serwatki, wszystkich pozostałych odmian sera.
  • Oleje i Tłuszcze: Oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy.
  • Orzechy i pestki: Maku, masła z orzechów ziemnych, orzecha brazylijskiego, orzechów litchi, orzechów nerkowca, pistacjowych, ziemnych.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasoli copper, navy, nerkowatej, tamaryndowej, soczewicy amerykańskiej, czerwonej, zielonej.
  • Zboża: Kitelków pszenicy, maki z owsa, maki zbożowej, otrębów z owsa lub z pszenicy, płatków familia, kukurydzianych, siedem-zbóż, grape nut, pszenicy skrobi.
  • Chleb i grzanki: Angielskich grzanek, bulek z otrębami owsa, chleba z Kitelków pszenicy, chleba wieloziarnistego, grzanek, grzanek kukurydzianych, obwarzanek, pieczywa z maki durum, pieczywa z makimacowej, pieczywa z otrębów pszenicy, pieczywa pszennego, pumpernikla, wysokoproteinowego chleba.
  • Ziarna i makarony: Białej maki pszennej, makaronu grysikowego, soba, ze szpinaku, maki couscous, glutenowej, grahama, z Kitelków pszenicy, z owsa, pszennej bulgur, pszennej durum, wszystkich pszennych mak.
  • Warzywa: Awokado, bakłażana, Białej kapusty, Białej kukurydzy, białych ziemniaków, brukselki, chińskiej kapusty, czerwonej kapusty, czerwonych ziemniaków, czarnych oliwek, gorczycy, grzybów shiitake, kalafiora, lucerny, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, pieczarek, żółtej kukurydzy.
  • Owoce: Figi rajskiej, jeżyny, mandarynki, melona kantalupy, melona miodunki, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru, truskawek.
  • Soki i napoje: Soków z jabłek, soku z kapusty, napojów i soków pomarańczowych.
  • Przyprawy: Cynamonu, gałki muszkatołowej, kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, skrobi kukurydzianej, syropu kukurydzianego, wanilii.
  • Herbatki ziołowe: Aloesu, czerwonej koniczyny, dziurawca, echinacei, gorzknika kanadyjskiego, goryczki, liści truskawki, lucerny, łopianu, podbiału, rabarbaru, senesu, szczawiu, tasznika pospolitego, znamion kukurydzy.
  • Używki: Coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, kawy bezkofeinowej, kawy regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych.
  • Inne przyprawy: Ketchupu, marynowanego kopru, marynat koszernych, marynat kwaśnych, marynat słotkich, przypraw smakowych.
Produkty zalecane w diecie (sprzyjające spadkowi wagi):
  • Wodorosty (kelp) - zawierają jod, zwiększają produkcje hormonu tarczycy,
  • Owoce morza - zawierają jod, zwiększają produkcje hormonu tarczycy,
  • Sól jodowana - zawierają jod, zwiększają produkcje hormonu tarczycy,
  • Wątroba - jest źródłem witaminy B, sprzyja wydajnemu metabolizmowi,
  • Czerwone Mięso - sprzyja wydajnemu metabolizmowi,
  • Kapusta włoska, szpinak, brokuły - sprzyjają wydajnemu metabolizmowi.
Produkty niezalecane w diecie (sprzyjające wzrostowi wagi):
  • Gluten pszenicy - zakłóca produkcje insuliny, zwalnia metabolizm,
  • Kukurydza - zakłóca produkcje insuliny, zwalnia metabolizm,
  • Fasola nerkowata(kidney) - pogarsza wykorzystanie kalorii,
  • Fasola navy - pogarsza wykorzystanie kalorii,
  • Soczewica - hamuje właściwy metabolizm odżywczy,
  • Kapusta - hamuje działanie hormonu tarczycy,
  • Brukselka - hamuje działanie hormonu tarczycy,
  • Kalafior - hamuje działanie hormonu tarczycy,
  • Gorczyca - hamuje działanie hormonu tarczycy.