Dieta dla grupy krwii AB

Opis diety

Pochodzenie grupy krwi AB: delikatny potomek rzadko występującego połączenia tolerancyjnej grupy krwi A z barbarzyńska wcześniej, ale bardziej zrównoważona grupa B. Antygeny wytwarzane przez grupę krwi AB są czasami podobne do produkowanych przez grupę A, czasami B, a niekiedy są fuzja ich obu. Ta różnorodność jakości może być pozytywna lub negatywna, zależnie od okoliczności. Dlatego powinieneś bardzo dokładnie zapoznać sie nie tylko z zalecana dieta dla osób z grupa krwi AB, ale również dla A i B, by lepiej zrozumieć własna. Większość żywności, która jest niewskazana dla osób z grupa A bądź B, jest na ogól zła także dla grupy AB, chociaż występuje kilka wyjątków. Osoby z grupa krwi AB są często silniejsi i bardziej aktywni niż z grupa krwi A, których przodkowie prowadzili osiadły tryb życia dodatkowa stila witalna może być spowodowana tym, ze ich pamięć genetyczna wciąż zawiera pozostałości zamieszkujących stepy przodków grupy krwi B. Problem tycia osób z grupy krwi AB odzwierciedla mieszany wpływ genów A i B. Czasami stwarza to osobliwe problemy. Przykładowo masz charakterystyczny dla ludzi z grupa krwi A niski poziom kwasu żołądkowego, ale tez typowe dla grupy B przystosowanie do jedzenia Mięsa. Chociaż wiec jesteś genetycznie zaprogramowany do konsumpcji Mięsa, to jednak do skutecznego jego metabolizmu masz niedostateczny poziom kwasu żołądkowego, dlatego tez zjedzone Mięso magazynowane jest w organizmie w postaci tłuszczu. Jeśli chcesz wiec strącić na wadze, powinieneś ograniczyć konsumpcje Mięsa, jeść niewielkie jego ilości i uzupełniać dietę warzywami i tofu. Grupa krwi AB nie reaguje tak źle na gluten pszenicy, jak grupy 0 i B. Ale gdy zamierzasz schudnąć, powinieneś unikać pszenicy, która powoduje, ze tkanka mięśniowa staje sie bardziej kwaśna. Grupa krwi AB najskuteczniej utylizuje kalorie, kiedy jej tkanka jest o odczynie nieco alkalicznym.
Produkty, które należy spożywać w czasie stosowania diety:
  • Mięsa i drób: Baranina, indyk, jagnie, królik.
  • Owoce morza: Albacore (tuńczyk), aloza, czerwony snapper, dorsz, granik, jesiotr, łosoś, makrela, nawęd żabnica, pstrąg tęczowy, pstrąg morski, sardynka, szczupak, ślimaki, morszczuk.
  • Jaja i nabiał: Jogurt, jogurt z owocami, kefir, kwaśna śmietana, mleko owcze, ser farmer, ser feta, ser mozzarella, ser owczy, ser ricotta, serek wiejski.
  • Oleje i Tłuszcze: Olej z oliwek.
  • Orzechy i pestki: Kasztany, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, masło z orzeszków ziemnych.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasola czerwonej soi, fasolka czerwona, fasolka navy, fasola pinto, soczewica zielona.
  • Zboża: Orkisz, otręby ryżowe, otręby owsa, owsianka, proso, ryz dmuchany.
  • Chleb i grzanki: Chleb z brązowego ryżu, chleb esseński, chleb ezechiela, chleb z Kitelków pszenicy, chleb z maki sojowej, 100% chleb żytni, chrupki fin, pieczywo chrupkie wasa, pieczywo chrupkie żytnie, pieczywo z prosa, wafle ryżowe.
  • Ziarna i makarony: Dziki ryz, makarony z maki z Kitelków pszenicy, makarony z maki owsianej, makarony z maki ryżowej, makarony z maki żytniej, ryz biały, ryz brązowy.
  • Warzywa: Botwinka, brokuły, burak, gorczyca, jarmuż, kalafior, kapusta bezgłowa, kiełki lucerny, karczoch jerozolimski, okra, kiełki lucerny, mniszek lekarski, oberzyna, ogórek, pasternak, pietruszka, seler, por, słodkie ziemniaki, tofu.
  • Owoce: Ananas, cytryna, figi suszone, figi świeże, grejpfrut, wiśnia, malinojezyna, śliwki czerwone, zielone, wiśnia, winogrona, czarne, zielone, czerwone, żurawina.
  • Soki i napoje: Sok z ciemnej wiśni, sok z marchwi, sok z marchwi, sok z papai, sok z selera, sok z winogron, sok z żurawiny błotnej.
  • Przyprawy: Curry, chrzan, czosnek, miso, pietruszka.
  • Herbatki ziołowe: Echinacea, głóg, lopianu, owoc dzikiej róży, rumianek, imbir, liście truskawek, lucerna, zielona herbata, żenszen.
  • Używki: Kawa bezkofeinowa, herbata zielona, kawa regularna (z kofeina).
  • Inne przyprawy: Z powodu podatności grupy AB na raka żołądka należy unikać wszystkich przypraw marynowanych.
Produkty, których nie powinno sie spożywać stosując dietę:
  • Mięsa i drób: Bekonu, cielęciny, dziczyzny, gęsi, kaczki, kuropatwy, kurczaków, Mięsa bawołu, przepiórek, serc, szynki, wieprzowiny, wołowiny, wołowiny mielonej.
  • Owoce morza: Barakudy, bieługi, fladry, halibuta, homara, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, okonia, ostrygi, ośmiornicy, raków, sardeli, skrzydelnika, szarej soli, śledzia (marynowanego), węgorza, żółwia.
  • Jaja i nabiał: Lodów, masła, maślanki, pełnego mleka, sera amerykańskiego, sera blue, sera brie, sera camembert, sera parmezan.
  • Oleje i Tłuszcze: Oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju słonecznikowego, oleju sezamowego.
  • Orzechy i pestki: Masła sezamowego, orzechów laskowych, masła słonecznikowego, maku, pestek dyni, siemienia sezamu, pestek słonecznika.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasoli aduke, azuki, czarnej, garbanzo, fava, lima, nerkowatej, groszku "czarne oczko".
  • Zboża: Gryki, kamutu, kasza, maki kukurydzianej, płatków kukurydzianych.
  • Chleb i grzanki: Bulek kukurydzianych.
  • Ziarna i makarony: Makaronu z karczocha, makaronu soba, kaszy gryczanej.
  • Warzywa: Awokado, fasoli limejskiej, grzybów shitake, grzyba abalone, karczocha amerykańskiego, karczocha jerozolimskiego, Kitelków mung, Kitelków rzodkiewki, kukurydzy Białej, kukurydzy żółtej, oliwek czarnych, papryki: czerwonej, zielonej, żółtej, jalapeno, rzodkiewki.
  • Owoce: Bananów, mango, gruszek, granatów, guawy, karamboli, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru.
  • Soki i napoje: Soku pomarańczowego.
  • Przyprawy: Ziela angielskiego, anyżku, esencji migdałowej, kaparów, octu balsamicznego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, pieprzu czerwonego, skrobi kukurydzianej, słodu jęczmiennego, tapioki, żelatyny.
  • Herbatki ziołowe: Aloesu, chmielu, czerwonej koniczyny, dziewanny, goryczki, kozieradki, lipy, rabarbaru, senesu, tasznika pospolitego, znamiona kukurydzy.
  • Używki: Coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych.
  • Inne przyprawy: Ketchupu, kwaśnych marynat, marynat z koprem, marynat koszernych, marynat słodkich, relish, sosu Worcestershire.
Produkty zalecane w diecie (sprzyjające spadkowi wagi):
  • Tofu - pomaga w efektywnym metabolizmie,
  • Produkty mleczne - regulują produkcje insuliny,
  • Owoce morza - pomagają w efektywnym metabolizmie,
  • Ananas - pomaga w trawieniu, stymuluje ruchy jelit,
  • Zielone warzywa - pomagają w efektywnym metabolizmie,
  • Wodorosty - regulują produkcje insuliny.
Produkty niezalecane w diecie (sprzyjające wzrostowi wagi):
  • Czerwone Mięso - słabo trawione, magazynowane w organizmie w postaci tłuszczu, zatruwa przewody jelitowe,
  • Fasolka nerkowata - zakłóca efektywność insulinowa, spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Nasiona i pestki - przyczyna hipoglikemii,
  • Fasolka limejska - zakłóca efektywność insulinowa, spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Kukurydza - zakłóca efektywność insulinowa,
  • Gryka - spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Pszenica - spowalnia tempo metabolizmu, zakłóca efektywność insulinowa, powoduje nieefektywne zużywanie kalorii.