Dieta dla grupy krwii B

Opis diety

Pochodzenie grupy krwi B: asymilator - adaptujący sie do nowych warunków klimatycznych i mieszania sie populacji; reprezentujący naturalne dążenie do większej równowagi miedzy napięciami mentalnymi a zadaniami systemu odpornościowego. Grupa B stanowi wyrafinowany wytwór w podróży ewolucyjnej, mający na celu połączenie rozbieżnych kultur i ludzi. Generalnie silne i czujne osoby z grupa krwi B zazwyczaj potrafiła stawiać opór wielu najgroźniejszym chorobom typowym dla współczesnego życia, takim jak choroby serca i rak. A nawet Jeśli nabawia tych chorób, istnieje większe prawdopodobieństwo, ze je zwyciężą. Osoby z grupa krwi B jako ze są nieco odrębne, wydaja sie bardziej podatne na egzotyczne zaburzenia systemu odpornościowego, takie jak stwardnienie rozsiane, toczeń i syndrom chronicznego zmęczenia. Osoby z grupa krwi B starannie przestrzegające zalecanej diety często mogą obejść groźne choroby i żyć długo i w dobrym zdrowiu. Dieta dla grupy krwi B jest zrównoważona i urozmaicona, obejmując szeroki wachlarz żywności. Reprezentuje wszystko to, co "najlepsze z królestwa zwierząt i roślin". Najbardziej sprzyjają tyciu kukurydza, gryka, soczewice, orzeszki ziemne i siemię sezamu. Każde z tych rodzajów żywności posiada inna lektyne, ale wszystkie wpływają na efektywność procesu metabolicznego, wywołując zmęczenie, zatrzymanie płynów i hipoglikemie - groźny spadek cukru we krwi po zjedzeniu posiłku. Problemem z "pasieniem sie" - jedzeniem wielu małych posiłków w ciągu dnia polega na tym, ze zakłóca sie naturalne sygnały głodu wysyłane przez ciało; możesz czuć sie głodny przez cały czas - a wiec niezbyt pomocna sytuacja, Jeżeli próbujesz strącić na wadze. Lektyna glutenowa dołącza sie do problemów powodowanych przez inne rodzaje żywności zwalniające metabolizm. Kiedy żywność nie jest skutecznie trawiona i spalana jako paliwo dla ciała, jest magazynowana w postaci tłuszczu. Sam w sobie gluten pszeniczny nie atakuje grupy B tak groźnie, jak grupy 0. Jednak kiedy dodasz pszenice do mieszanki kukurydzy, soczewicy i orzeszków ziemnych, efekt końcowy jest tak samo niszczący. Grupy B, które chcą strącić na wadze, powinny definitywnie unikać pszenicy. Jeśli osoby z grupa krwi B przestają, spożywać żywność zawierającą toksyczne lektyny, to z powodzeniem udaje sie im kontrolować wagę. Nie masz żadnych psychologicznych barier do utraty wagi, takich jak problemy z tarczyca, które mogą w tym przeszkadzać osobom z grupa krwi 0. Także nie cierpisz na zaburzenia trawienne. Wszystko czego potrzebujesz, aby strącić na wadze - to trzymanie sie diety. Niektórzy ludzie są zdziwieni, ze chociaż zalecenia dietetyczne dla osób z grupa krwi B zachęcają do spożywania produktów mlecznych, to jednak nie maja oni problemów z kontrola, wagi. Oczywiście, Jeżeli jadasz w nadmiarze żywność wysokokaloryczna, na pewno będziesz przybierał na wadze! Ale umiarkowana konsumpcja produktów mlecznych w rzeczywistości pomaga osobom z grupa, krwi B w osiągnięciu równowagi metabolicznej. Prawdziwym winowajca są te szczególne rodzaje żywności, które powstrzymują skuteczne wykorzystanie energii i sprzyjają gromadzeniu kalorii w postaci tłuszczu.
Produkty, które należy unikać w diecie:
  • Mięsa i drób: baranina, dziczyzna, jagnie, królik.
  • Owoce morza: aloza, dorsz, fladra, granik, łupacz, łosoś, jesiotr, kawior, makrela, nawęd żabnica, młode szczupaki, morlesz, morszczuk, pstrąg morski, sardynka, szczupak, plamiak, sola.
  • Jaja i nabiał: Chude lub 2% mleko, jogurt, jogurt mrożony, jogurt z owocami, kefir, mleko owcze, ser farmer, ser feta, ser mozzarella, ser owczy, ser ricotta, serek wiejski.
  • Oleje i Tłuszcze: Olej z oliwek.
  • Orzechy i pestki: Większość orzechów i pestek nie jest wskazana dla grupy B.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasola czerwonej soi, fasolka limejska, fasolka navy, fasolka nerkowata.
  • Zboża: orkisz, otręby owsa, otręby ryżowe, owsianka, proso, ryz dmuchany.
  • Chleb i grzanki: Chleb z brązowego ryżu, chleb esseński, chleb ezechiela, proso, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie wasa.
  • Ziarna i makarony: Mąka z owsa, mąka ryżowa.
  • Warzywa: Bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, fasola limejska, gorczyca, grzyby shiitake, kapusta bezgłowa, kapusta biała, kapusta chińska, kapusta czerwona, kalafior, marchew, pasternak, pietruszka, papryka czerwona, papryka jalapeno, papryka zielona, papryka żółta, słodkie ziemniaki.
  • Owoce: Ananas, banan, czarne winogrona, jeżyna, papaja, śliwki ciemne, śliwki czerwone, śliwki zielone, winogrona.
  • Soki i napoje: Sok z ananasa, sok z kapusty, sok z papai, sok z winogron, sok z żurawiny.
  • Przyprawy: Curry, chrzan, imbir, pieprz cayenne, pietruszka.
  • Herbatki ziołowe: Imbir, likrecja, liście malin, mięta pieprzowa, owoce dzikiej róży, pietruszka, szałwia, żenszen.
  • Używki: Zielona herbata.
  • Inne przyprawy: Przyprawy są zasadniczo albo obojętne, albo tez szkodliwe dla wszystkich grup.
Produkty których powinno sie unikać w diecie:
  • Mięsa i drób: Bekonu, gęsi, kaczki, kurczaków, kuropatwy, przepiórek, serc, szynki, wieprzowiny.
  • Owoce morza: Barakudy, bieługi, homara, ostryg, ośmiornicy, raka, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, okonia morskiego, sardeli, skrzydelnika, omułków jadalnych, ślimaków, węgorza, żółwia, żab.
  • Jaja i nabiał: Lodów, sera amerykańskiego, sera blue, sera string.
  • Oleje i Tłuszcze: Oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, oleju sezamowego, oleju słonecznikowego, oleju canola.
  • Orzechy i pestki: Masła sezamowego, masła słonecznikowego, masła orzechowego, orzecha filbert, orzechów nerkowca, nasion pinii, orzechów pistacjowych, maku, pestek dyni, pestek słonecznika, siemienia sezamu.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasoli aduke, azuki, czarnej, "czarne oczko", garbanzo, pinto, soczewicy amerykańskiej, czerwonej, zielonej.
  • Zboża: Amarantu, gryki, jęczmienia, kamutu, kasza, kremu z pszenicy, kukurydzianki, nasion pszenicy, otrębów pszenicy, płatków kukurydzianych, siedem zbóż, żyta.
  • Chleb i grzanki: Bulek kukurydzianych, chleba z otrębów pszennych, chleba wieloziarnistego, 100% chleba żytniego, chrupek żytnich, maki durum, obwarzanek, pełnopszennego chleba.
  • Ziarna i makarony: Dzikiego ryżu, gryki, kasza, makaronu z karczocha, makaronu soba, maki couscous, maku glutenowej, maki jęczmiennej, maki pszennej, maki pszennej bulgur, maki żytniej, pszennej maki durum.
  • Warzywa: Awokado, dyni, karczocha amerykańskiego, karczocha jerozolimskiego, Kitelków mung, Kitelków rzodkiewki, kukurydzy Białej, kukurydzy żółtej, oliwek czarnych, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, oliwek zielonych, pomidorów, rzodkiewki, tempeh, tofu.
  • Owoce: Granatów, karamboli, opuncji, orzechów kokosowych, persymonów, rabarbaru.
  • Soki i napoje: Soku pomidorowego.
  • Przyprawy: Cynamonu, czarnego mielonego pieprzu, esencji migdałowej, korzennika lekarskiego, pieprzu białego, skrobi kukurydzianej, słodu jęczmiennego, syropu kukurydzianego, tapioki, żelatyny.
  • Herbatki ziołowe: Aloesu, chmielu, czerwonej koniczyny, dziewanny, goryczki, kozieratki pospolitej, lipy, podbiału, rabarbaru, senesu, tasznika pospolitego, znamion kukurydzy.
  • Używki: Coca-coli, likierów destylowanych, napojów gazowanych, wody Selzera, wody sodowej.
  • Inne przyprawy: Ketchupu.
Produkty zalecane w diecie (sprzyjające spadkowi wagi):
  • Zielone warzywa - pomagającą w efektywnym metabolizmie,
  • Mięso - pomagającą w efektywnym metabolizmie,
  • Jaja i niskotłuszczowe produkty mleczne - pomagającą w efektywnym metabolizmie,
  • Wątroba - pomagającą w efektywnym metabolizmie,
  • Herbata z lukrecji - przeciwdziała hipoglikemii.
Produkty niezalecane w diecie (sprzyjające wzrostowi wagi):
  • Kukurydza - zakłóca efektywność insuliczna, spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Rośliny strączkowe - zakłócają właściwe przyswajanie żywności, spowalniają tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Orzeszki ziemne - zakłócają efektywność metabolizmu, zakłócają funkcje wątroby, przyczyna hipoglikemii,
  • Siemię sezamu - spowalniają tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii,
  • Gryka - zakłóca trawienie, spowalnia tempo metabolizmu przyczyna hipoglikemii,
  • Pszenica - zakłóca procesy trawienne i metaboliczne, powoduje, ze żywność jest składowana w organizmie w postaci tłuszczu, zamiast być spalana w energii, zakłóca efektywność insuliczna.