Dieta dla grupy krwii A

Opis diety

Pochodzenie grupy krwi A: pierwsi imigranci, zmuszeni do zaadaptowania sie do bardziej rolniczego sposobu odżywiania i stylu życia, z osobowością bardziej przystosowana do współżycia w dużych społecznościach. Grupa A rozkwita na dietach wegetariańskich - jest to spadek po przodkach-rolnikach prowadzących spokojny, osiadły tryb życia. Nasze cywilizowane diety w większości składają, sie z wygodnych toksyn w przyciągających uwagę ładnych opakowaniach. Ale dla grupy A jest szczególnie ważne, aby otrzymywać pożywienie w możliwie najbardziej naturalnej postaci: świeże, czyste i organiczne. Jeżeli będziesz stosował te dietę, to możesz wzmocnić system odpornościowy i potencjalnie zapobiec rozwojowi zagrażających życiu chorobom. Po zastosowaniu diety dla grupy A szybko schudniesz. Gdy przestaniesz jeść Mięso, na początku możesz znacznie strącić na wadze, ponieważ wyeliminujesz z diety toksyczne produkty. Pożywienie pochodzenia zwierzęcego spowalnia metabolizm u osób z grupa A, ponieważ odkładają go w organizmie w postaci tłuszczu. Nabiał również jest słabo trawiony przez osoby z grupa krwi A i prowokuje reakcje insulinowe - kolejny czynnik spowalniający metabolizm. Oprócz tego produkty mleczne zawierają wysoko nasycone Tłuszcze, które upośledzają serce oraz prowadza do otyłości i cukrzycy. Pszenica jest czynnikiem o niejednoznacznym działaniu w diecie grupy A. Osoby z grupa krwi A mogą co prawda spożywać pszenice, ale nie powinni jej jeść zbyt wiele, gdyż wówczas ich tkanka mięśniowa legnie nadmiernemu zakwaszeniu. Grupy A nie mogą utylizować energii tak szybko, następuje wiec zahamowanie metabolizm. Grupa A powinna zwrócić uwagę na pożywienie zdrowe, niskotłuszczowe oraz uzupełniać je warzywami i zbożami.
Produkty, które należy spożywać stosując sie do diety:
  • Mięsa i drób: Najkorzystniejsze dla osób z grupa krwi A byłoby całkowite wyeliminowanie Mięsa ze swojej diety.
  • Owoce morza: Dorsz, granik, karp, łosoś, makrela, nawęd żabnica, pstrąg tęczowy, pstrąg morski, sardynka, sieja, szczupak, srebrny okoń, ślimaki, żółty okoń.
  • Jaja i nabiał: Mleko sojowe, ser sojowy.
  • Oleje i Tłuszcze: Olej z oliwek, olej z siemienia lnianego.
  • Orzechy i pestki: Masło orzechowe, orzeszki ziemne, pestki dyni.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Czerwona soja, fasola aduke, azuki, czarna, pinto, zielona, groch "czarne oczko", strączkowe czerwone, zielone.
  • Zboża: Amarant, gryka, kasza.
  • Chleb i grzanki: Chleb esseński, chleb ezechiela, chleb z Kitelków pszenicy, chleb z maki sojowej, wafle ryżowe.
  • Ziarna i makarony: Gryka, kasza, makaron z karczocha, makaron soba, mąka ryżowa, mąka żytnia, owies.
  • Warzywa: Botwinka, brokuły, cebula czerwona, cebula hiszpańska, cebula żółta, dynia, chrzan, cykoria, eskalora, czosnek, kalarepa, kapusta bezgłowa, karczoch amerykański, karczoch jerozolimski, okra, kiełki lucerny, marchew, mniszek lekarski, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, szpinak.
  • Owoce: Ananas, borówki, czarne jagody, cytryna, figi suszone, figi świeże, grejpfrut, wiśnia, jeżyny, morela, rodzynki, śliwki ciemne, czerwone, suszone, zielone, żurawina.
  • Soki i napoje: Sok z ananasa, sok z ciemnej wiśni, sok grejpfrutowy, sok z marchwi, sok z moreli, sok z selera, sok z suszonej śliwki, woda (z cytryna).
  • Przyprawy: Czosnek, imbir, melasa, miso, słód jęczmienny, sos sojowy, tamari.
  • Herbatki ziołowe: Aloes, echinacea, głóg, dziurawiec, łopianu, mleczny oset, owoc dzikiej róży, rumianek, imbir, kozieradka pospolita, lucerna, śliski wiąz, waleriana, zielona herbata, żenszen.
  • Używki: Czerwone wino, herbata zielona, kawa bezkofeinowa.
  • Inne przyprawy: Musztarda.
Produkty, których sie powinno sie unikać stosując sie do diety:
  • Mięsa i drób: Baraniny, bażanta, bekonu, cielęciny, dziczyzny, gęsi, kaczki, królika, kuropatwy, serc, szynki, wątróbki, wieprzowiny, wołowiny, wołowiny mielonej.
  • Owoce morza: Barakudy, bieługi, fladry, halibuta, homara, kalmara, kawioru, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, morszczuka, muli, okonia, ostrygi, ośmiornicy, plamiaka, przegrzebka, raka, sardeli, skrzydelnika, soli, suma, śledzia, tuńczyka blekitnopletwego, węgorza, żółwia, żab.
  • Jaja i nabiał: Chudego lub 2% mleka, lodów, masła, maślanki, pełnego mleka, serwatki, sera brie, sera camembert, ser gouda, serka wiejskiego.
  • Oleje i Tłuszcze: Oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, oleju sezamowego.
  • Orzechy i pestki: Orzecha brazylijskiego, orzechów nerkowca, pistacjowych.
  • Fasole i inne Rośliny strączkowe: Fasoli copper, navy, czerwonej, nerkowatej, tamaryndowej.
  • Zboża: Kitelków pszenicy, otrębów pszenicy, płatków familia, grape nut, siedem zbóż, pszenicy, skrobi.
  • Chleb i grzanki: Angielskich grzanek, bulek z otrębami pszennymi, chleba pełnopszenicznego, chleba wieloziarnistego, chleba z maki durum, chleba z maki macowej, chleba wysokobiałkowego, pumpernikla.
  • Ziarna i makarony: Makaronu grysikowego, makaronu ze szpinaku, maki Białej, maki pełnopszenicznej.
  • Warzywa: Bakłażany, Białej kapusty, chińskiej kapusty, czerwonej kapusty, grzybów shiitake, oliwek czarnych, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, pieczarek, papryki: czerwonej, zielonej, żółtej, jalapeno, pomidorów, ziemniaków: białych, czerwonych, słodkich.
  • Owoce: Unikać bananów, mandarynek, mango, melony, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru.
  • Soki i napoje: Soku z papaJi, soku pomarańczowego, soku pomidorowego.
  • Przyprawy: Kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, pieprzu czerwonego, wintergreen, żelatyny.
  • Herbatki ziołowe: Cayenne, czerwonej koniczyny, kociomietki, rabarbaru, szczawiu, znamion kukurydzy.
  • Używki: Coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych, piwa, wody Selzera, wody sodowej.
  • Inne przyprawy: Ketchupu, majonezu, sosu Worcestershire.
Produkty zalecane w diecie (sprzyjające spadkowi wagi):
  • Oleje roślinne - wzmagają skuteczność trawienia, zapobiegają zatrzymywaniu płynów,
  • Produkty sojowe - wzmagają skuteczność trawienia, szybko są metabolizowane,
  • Warzywa - wzmagają skuteczność metabolizmu, przyśpieszają ruch robaczkowy jelit,
  • Ananas - zwiększa utylizacje kalorii, przyspiesza ruch robaczkowy jelit.
Produkty niezalecane w diecie (sprzyjające wzrostowi wagi):
  • Mięso - słabo trawione, magazynowane w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej; zwiększa ilość toksyn trawiennych,
  • Nabiał - zaburza metabolizm składników odżywczych,
  • Fasolka nerkowata - zaburza wydzielanie enzymów trawien(kidney) nych, spowalnia metabolizm,
  • Fasolka limejska - zaburza wydzielanie enzymów trawiennych, spowalnia metabolizm,
  • Pszenica (w nadmiarze) - osłabia utylizacje kalorii.