Dieta dla kobiet w ciążych

Dla kobiet w ciąży od IV miesiąca.

  • Pierwszy dzień

  • Pierwsze śniadanie:
    mleko (400 ml), pieczywo mieszane (kajzerka + kromka grahama) z masłem, twaróg ze szczypiorkiem i ogórkiem, miód lub dżem.
    Drugie śniadanie:
    kromka chleba z masłem i szczypiorkiem, dorsz wędzony lub makrela (50 g), sok pomidorowy lub z marchwi z dodatkiem kilku kropelek soku cytrynowego.
    Obiad:
    botwinka lub barszczyk z buraków zabielany z ziemniakami, pierogi z mięsem (8 szt.), sałata z kefirem lub surówka z rzodkiewek z koperkiem i kefirem.
    Na deser:
    koktajl mleczno-bananowy (200 ml mleka 0,5%, 1 banan) z dodatkiem łyżeczki miodu.
    Podwieczorek:
    owoce, jogurt naturalny, 2 sucharki.
    Kolacja:
    móżdżek kalafiorowy, kasza mazurska (40 g), porcja kurczaka pieczonego.

  • Drugie dzień


  • Pierwsze śniadanie:
    jajecznica z 1 jajka ze szczypiorkiem, pieczywo grahama 2 kromki, mizeria z kefirem.
    Drugie śniadanie:
    pomidor nadziewany pastą twarogową, 1-2 kromki pieczywa chrupkiego.
    Obiad:
    ragout z cielęciny, puree ze średniego ziemniaka, brokuły gotowane.
    Podwieczorek:
    sałatka z owocowa z kiwi, jabłek, pomarańczy, grejpfruta z kremem waniliowym.
    Kolacja:
    filet z morszczuka w bazylii, surówka z marchwi i jabłka.

  • Trzeci dzień


  • Pierwsze śniadanie:
    owsianka lub muesli na mleku, herbata z cytryną.
    Drugie śniadanie:
    kromka chleba z masłem, wędliną, ogórkiem i rzodkiewką, dowolny owoc lub sok owocowy.
    Obiad:
    zupa ziemniaczana ze świeżymi pomidorami, wątróbka drobiowa duszona z cebulą i jabłkiem, ziemniaki z kremm chrzanowym.
    Podwieczorek:
    napój wzmacniający z(3/4 szkl. soku z czerwonego buraka wymieszanego z sokiem wyciśniętym z 1/2 pomarańczy), kromka pieczywa chrupkiego, posmarowana cienko serkiem topionym light.
    Kolacja:
    pierś kurczaka z grilla (150-200 g) z ziołami i cytryną, talerz zielonej fasolki ugotowanej na parze, 1 jogurt naturalny.