Dieta kapuściana

Opis diety

Kapusta stanowi cenne źródło witamin i innych niezbędnych dla organizmu związków. Może w zupełności zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę C. Zarówno świeża, jak i kiszona kapusta zwiększa aktywność przewodu pokarmowego i reguluje pracę jelit, ma także szerokie właściwości lecznicze. Kapusta kiszona jest wyjątkowo mało kaloryczna: 100 g ma tylko 20 kcal. Jedząc potrawy z kiszonej kapusty przez cztery dni, schudniesz 1,5 kg bez liczenia kalorii.

Przykład odrzywiania

  • Dzień pierwszy

  • Śniadanie:
    2 jajka i 3 łyżki wody wymieszać z solą i pieprzem, wylać na patelnię. Dodać 30 g szynki. Do tego jedna kromka razowego chleba.
    Obiad:
    Ryba z kapustą.
    Kolacja:
    Placek z tartych kartofli z jabłkiem i kapustą, dodatkiem tuńczyka i płatków owsianych.

  • Dzień drugi


  • Śniadanie:
    2 kromki razowego chleba posmarować masłem, położyć 20 g chudego białego sera, posmarować niskokaloryczną konfiturą.
    Obiad:
    Koszyczki z wędliny z kapustą.
    Kolacja:
    Sałatka z kapusty, pomidorów, ziemniaków i szynki z dodatkiem cykorii i natki pietruszki.

  • Dzień trzeci


  • Śniadanie:
    1 kromka pełnoziarnistego chleba z masłem, plasterek chudej wędliny, 1 pomidor.
    Obiad:
    Orzeźwiająca zupa z kapusty z ziemniakami.
    Kolacja:
    Czerwona kiszona kapusta z piersią indyczą, buraczkami, kawałkami gruszki i chrupkim pieczywem.

  • Dzień czwarty


  • Śniadanie:
    3 łyżki płatków owsianych wymieszać z 3 łyżkami chudego jogurtu. 1 małe jabłko pokroić w kostkę i dodać do płatków.
    Obiad:
    Zapiekany bigos.
    Kolacja:
    Kromka chleba z kapustą posypaną kminkiem oraz plasterkami sera oscypka (można pokropić olejem).