Dieta wegetariańska

Przykładowy jadłospis

  • Poniedziałek

  • Śniadanie
    150g chudego twarozku wymieszaj z 2 łyżeczkami rodzynek i łyżeczka chudej smietanki,2 kawałki chleba chrupkiego,herbata
    Obiad
    pieczarki faszerowane jajkiem,1/2 szklanki gotowanego ryżu,surówka z warzyw(ok.200g)
    Kolacja
    warzywa z grilla,2 kromki chleba chrupkiego,herbatka owocowa
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    mały kubek jogurtu(0%tłuszczu)
    mała kiśc winogron

  • Wtorek


  • Śniadanie
    kanapka z grahamki,margaryny light,2 plasterków sera żółtego i papryki,szklanka soku pomarańczowego light
    Obiad
    puree z soczewicy,1/2 szklanki ugotowanego makaronu lub ryżu,surówka z marchwi(porcja według uznania),szklanka soki grejpfrutowego(bez cukru)
    Kolacja
    sałatka z dyni po grecku,kromka chleba żytniego razowego,szklanka herbaty owocowej
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    średnia gruszka i 2 biszkopty
    kromka pumpernikla i szklanka maślanki

  • Środa


  • Śniadanie
    kanapka z razowego chleba,margaryny light i pasztetu sojowego,pomidor,średnie jabłko,szklanka herbaty/kawy
    Obiad
    spaghetti ze szpinakiem
    Kolacja
    Seler duszony w pomidorach,2 kromki chleba chrupkiego, herbata owocowa
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    szklanka koktajlu mleczno-owocowego9mleko chude/kefir/jogurt i 1/2 filizanki jagód)
    sałatka owocowa(pomarańcza,brzoskwinia i pół banana)

  • Czwartek


  • Śniadanie
    muesli z owocami(3 łyżki)i szklanka chudego mlaka ,2 owoce kiwi
    Obiad
    papryka nadziewana pasta serową,2 tosty z masłem czosnkowym(łyżeczka)
    Kolacja
    omlet z pieczarkami,surówka z cykorii,herbata
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    średni banan
    5 suszonych fig

  • Piątek


  • Śniadanie
    2 tosty z dżemem niskokalorycznym,szklanka soku marchwiowo-jabłkowo-pomarańczowego
    Obiad:
    kostka sojowa w sosie pieczarkowym,surówka z czerwonej kapusty,mała porcja kaszy gryczanej ugotowanej na sypko,szklanka soku pomarańczowego
    Kolacja
    sałatka z kukurydzy i zielonego groszku,szklanka herbaty owocowej
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    małe opakowanie jogurtu i herbatnik
    szklanka soku wielowarzywnego i herbatnik.

  • Sobota


  • Śniadanie
    chudy twarożek z rzodkiewką,szczypiorkiem i 3 łyżkamoi kefiru,cienka kromka chleba
    Obiad:
    risotto wegetariańskie,szklanka soku pomidorowego,sałata zielona z sosem winegret
    Kolacja
    sałatka owocowa z muesli,szklanka soku jabłkowego light,2 sucharki
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    jogurt niskokaloryczny i tost
    brzoskwinia i cienki plasterek ciasta drożdżowego

  • Niedziela


  • Śniadanie
    pasta z jaj i zieleniny,kromka chleba z soją,szklanka herbaty,ogórek kwaszony
    Obiad:
    bób z jabłkiem i majerankiem,2 ziemniaki z grilla,sok z czarnej porzeczki
    Kolacja
    sałatka z czerwonej fasoli,szklanka herbaty owocowej
    Dwie przegryzki w ciągu dnia:
    jogurt i 2 kromki pieczywa chrupkiego
    łódeczki z cykori(pomidor i mandarynkę pokroić,polać oliwą z oliwek,doprawić,podawać na listkach z cykorii)